2009年9月8日 星期二

食肆又開又關



有沒有發覺不停有食肆新開張,又不停有食肆關門大吉?

最近逛一個商場,一家開業大概只有一年的食肆結業了,它新開張時候去過一次,之後幾次經過,也是門堪羅雀,已經知道它不會撐得多久。

當日,與朋友飯聚,見到新開張,門口看餐牌,價錢不貴,都是一小窩一小窩的菜,頗合兩個雀仔肚的人。

走進去,原來是第一枱客,看見有三張卡位,正欲移步過去,給攔住,說要有六位才能坐卡位,那分明是四人卡位還要坐六人!結果帶我們去坐一張小得不能再小的雙人枱。

食品都是一小窩甚麼米線、甚麼泡飯,還有些醬油碟份量的小吃,小餐桌也勉強放得下。

跟朋友飯聚,最主要是談天說地,一頓飯吃了三個小時。

三個小時內卡位沒有人坐過,事實上,全晚客人只有幾個,waitress比客人還要多。不知道是不是方便工作,還要將所有客人堆在一起。除了我們兩個,其他人都不超過半小時,就吃完離開。

那些米線泡飯小吃還算可以,價錢大概三四十至七八十,另收茶介加一。

我不再去第二次就是因為,明明裝修得像可以給人閒坐聊天的餐廳,收費也是餐廳價,但卻令人覺得坐在dou-mou麵舖般的迫窄,寧願空着大半座位,也不肯讓人坐得舒服一點。

記得幾年前,葡式豬扒包茶餐廳盛行,門外排隊打蛇餅,見到都怕,沒有幫襯過。直到一兩年後的某一天,咦,怎麼沒有人排隊,才有機會試試聞名的豬扒包。

內進發覺小貓三兩隻,當然走過去坐卡位,剛坐下,便有個妹妹仔走過來要我們離座走去跟人家搭枱。幾十張枱只有幾個人還要搭枱?她說公司規矩,兩個人就要去搭枱,卡位要留給四人坐。結果這位妹妹仔給我家大爺罵得狗血淋頭。雖然最後我們是坐到卡位,但以後我也不想再光顧這家餐廳了。今天,這家餐廳還沒結業,但已沒有打蛇餅盛況。

外國地方,越早訂位,越早到步,就會得到最佳位置,後來者會給安置坐吧枱。就只有香港這樣畸型,進門幫襯的顧客都看成阻住發達的人。所以香港餐廳上菜也特別快,將所有餸菜一次過堆在那張小餐桌上,還沒有吃完就趕來收拾,只差沒有拿出掃把趕客出門。

越來越覺得,走進食肆,不是吃飯,不是顧客,只是給餵飼的畜牲。

一是你不吝惜腰間錢,光顧頂級食肆,自然可以食得舒適。要不,就去那些地痞食店,不管環境服務,但求價錢相宜;填飽肚子就可以。

是故,為何有些頂級食肆訂位也要排隊,地痞食店也會有人龍。那些只管裝修得潮;不管食物水準服務態度的所謂中價餐廳,到頭來是街頭開一家;街尾關一家。有很多食肆,以為請幾個記者幫忙吹噓,就可以其門如市,就可以發達,如果這麼容易,誰不去開餐廳;誰還會打工?


5 則留言:

  1. 餐廳好難做的,要做得好,要留得住d客,真係要天時,地利,人和,八字,風水,經濟環境,食客心情,食物,裝修...等等各個因素加埋晒先做得住做得長.
    [版主回覆09/08/2009 22:12:00]係,有齊天時地利人和都未必成功,但 唔用心唔用腦就肯定失敗。

    回覆刪除
  2. I am slightly more sympathetic to HK eateries regarding this policy.  HK space is expensive.  The longer you take eating, the more it costs the eatery in lost customers.  So they discourage you from getting too comfortable.  Also, a typical HK employee just follows the rules blindly, without using his common sense.  That young lady should've known the booths were not likely to be full that day, and should've let you sit there.  This is just common sense for most westerners but sadly not for HKers.
     
    Here's a common expression:
    You get what you pay for. (一分錢,一分貨)
    [版主回覆09/08/2009 22:20:00]我通常 唔會怪 啲 waitress ,應該係老闆吩咐落,作為打工仔 嘅 waitress ,坐卡位定搭 枱, 佢都係一樣係做咁多嘢,為咗保住份工, waitress 只會照吩咐做。所以,睇啲 waitress 嘅態度,就可以反映到個老闆嘅心態。
    我去茶餐廳,冇人時我坐卡位,冇人話 唔准,但之後多人,人哋請我讓出 卡位,我亦冇問題。所以點解 嗰 啲所謂中價餐廳成日呢頭開, 嗰 頭執。因為以佢 哋 啲咁嘅趕客態度+高消費+茶餐廳食物,咁不如食茶餐廳好過。

    回覆刪除
  3. 哈哈.. 我都係架, 唔想自己俾錢食嘢仲要排隊咁淒涼. 所以出街食嘢, 最緊要唔使排隊同埋唔會俾人趕!
    屋企附近有間日本燒. 早排終於去咗一次. 但係按排咗我地坐門口位, 佢入面係有位架喎, 不過係四位. 我地心諗可能佢地一定要4個人先可以坐入d啦... 哈點知隔咗冇耐, 有一pair 人入咗入, 出邊冇位, 老細又拆咗入面4位俾佢地... 咁即係越遲來越著數? 嘢食又唔係好好味. 唔會有下次架啦!
    [版主回覆09/10/2009 00:55:00]係呀,上面我只係舉兩個例,其實呢 啲事經常發生。呢啲就係 唔用腦 囉 ,大把位都唔比人坐,人哋咪 冇下次囉,相反,嚟到見到滿座,通常都肯屈就吓,再 唔係下次再 嚟過囉,但好多餐廳負責人剩係識掛住當晚嘅生意,都 唔 諗長遠嘅,咁抵執啦。

    回覆刪除
  4. 這就是我前一篇所說的沒有Heart沒有腦的服務員比僵尸更可怕。最可怕的是連老闆也是行屍走獸。農曆七月和西曆十月不宜到訪,十一月可能已經不在了。
    [版主回覆09/10/2009 00:55:00]冇錯,所以 唔好埋怨點解李嘉誠可以發達,自己就做一間 執 一間。

    回覆刪除



  5. .                                                



    祝您永遠快樂!開心小寶寶向您獻花祝褔!


    編輯HTML源碼



    編輯HTML源碼
    [版主回覆09/11/2009 17:02:00](Empty)

    回覆刪除