2010年7月22日 星期四

香港教育事業(一)



從幼稚園到中學,十多年資歷的用家,我就認為我很有資格去批評教育界。


在我看來,從事教育行業的人,同其他「打工仔」沒有甚麼分別,還不是要求薪高糧準福利多假期多,加薪快升職快,返工望放工;放工望放假。但出奇的是,教育界的人,會覺得他們頭頂有個光環,他們說他們的工作是「神性」的。


多年前的一次電視新聞,一群教師遊行抗議,其中一位女教師聲嘶力竭對着鏡頭喊:「我之拋個身出嚟做老師都係為咗要作育英才……我只要求得到尊重……」旁邊的教師


我當時對着電視機說:「邊個學生想要你個身呀,你攞個心出嚟就自然有人尊重你架啦!」身邊的人


如果有看粵語長片,就會記得嘉玲含淚訴說:「我之拋個身出嚟做舞女,因為需要錢同阿爸做手術,供細佬妹讀書。」舞女當然要「拋身」才能有收入,但教師的收入不用靠拋身,只要「現身」班房就可以了,但就請不要以為「拋個身」入班房就等如作育英才。


這篇開始,我將我所見所聞的教育界寫出來,不要說我一竹篙打一船人,我當然知道還有人誠心誠意為教育貢獻,只是「有心人」實在太少,不足以影響整個教育界來個釜底抽薪。


8 則留言:

  1. At least in the US, teachers could claim that they tolerate lower than average salaries for the love of the kids, because in most place, teachers' starting salaries are lower than the average U graduate. 
     
    In HK, it's the opposite.  The starting salary of teachers is much higher than the average starting salary of other U grads, quite a bit higher.
    [版主回覆07/23/2010 16:12:00]就係因為教師人工高,所以吸引咗一啲唔鍾意對住成班細路;甚至討厭細路嘅人入行。有時大學畢業生搵唔啱心想嗰份工,就會走去做住教師先,以為騎牛搵馬,但搵極都搵唔到份工高人工過教師嘅,一年又一年咁蹉跎,覺得自己懷才不遇,最後條氣唔順就搵學生出氣。

    回覆刪除
  2. 我呢邊的醫生都係同呢的先生既工作態度一樣~
    [版主回覆07/23/2010 16:18:00]喱啲係一般打工仔心態,邊個行業都一樣。

    回覆刪除
  3. (我當時對着電視機說:「邊個學生想要你個身呀,你攞個心出嚟就自然有人尊重你架啦!」身邊的人 。)....超綴核 !!!
    好在我們的教育界還有老爺這些有心的教師 !
    [版主回覆07/23/2010 16:20:00]身邊嗰個話我「真抵死」 。你睇我寫 blog 咁耐,而家終於榮升「綴核」,真係多謝晒。
     
    老爺比班剪刺激到瞓唔着。我寫完教育後,都應該寫吓港媽港童。

    回覆刪除
  4. 我個女喺我接手之前同埋接手頭兩年都係港童, 而家已經再冇呢支歌仔唱, 梗係啦, 我點會接受到啫 ?
    Can't wait to read your 港童/港X系列!
     
    [版主回覆07/24/2010 21:59:00]我咁慢,你真係有排 wait 喇。

    回覆刪除
  5. 大把人當老師係一份工作,不過真係一份工作lor<有糧出ma
    [版主回覆07/24/2010 22:00:00]分明返工等出糧,就唔好講到好神性囉。

    回覆刪除
  6. 拋個身出嚟做? --What a fresh idea?
    [版主回覆07/24/2010 22:00:00]明明「拋個身出嚟」係淪落,唔知點解會有人當矜貴。

    回覆刪除
  7. 之前中學我讀官校, 十個有8個老師都好沒心做事--->個個都是好油條 公務員.
    我的班主任, 我們學生3點幾放學, 未出校門, 佢已經同佢架benz 走左十世.
    今時今日有幾多個人真是用心做野......
    [版主回覆07/24/2010 22:00:00]大家讀過書都知道,有幾多人投身教育界係為作育英才。

    回覆刪除
  8. 要人家尊重你,先要自己尊重自己。尊重自己的職業,好好用心的去做好這份工。定期的更新自己的知識是老師必須要做到的,所以隨著時代的進步,定期的職業評核考試也是必須的。對著個個學期都在考試的學生,老師怎能不體會一下學生的心態呢!?
    [版主回覆08/09/2010 14:27:00]
    我就係見到當年好多教師因為要考基準試而發爛渣,話係唔尊重佢哋嘅資歷,但我睇到嘅係好多教師一直喺度呃飯食,一直誤人子弟,拖累成個香港,仲夠膽話自己好神性。  

    回覆刪除