2010年7月12日 星期一

五六十年代的日子



一套《歲月神偷》,帶起社會各方人士談論,有點年紀的人說五六十年代的人默默耕耘,不會諸多埋怨,叫新一代人要向舊一代人學習,不應該對政府諸多怨言。我看說這些話的人是做了奶奶,就忘記當年做人新抱的日子。


去問問五六十年代的人過的是怎樣的日子,我是說低下階層的普羅大眾。


街頭小販,除了要付陀地費給黑社會,也要付給警察。警察走進士多要甚麼拿甚麼,不付款之餘更是拍枱拍櫈追債似的。警察比黑社會更黑,政府各部門會不知情嗎?大眾除了忍氣吞聲,可以拒絕警察嗎?


醫院大嬸要收錢才有床位;收錢才有床單;收錢才有茶水,收茶錢不是偷偷摸摸地收,是態度囂張地收的。護士姑娘對病人呼喝,言詞刻薄,見死不救,醫生黑口黑臉,不答話;不望人,懶理病人。當全香港的公立醫院都是這樣,病人及病人家屬肉隨枮板上,誰夠膽出聲指責!


踏進衙門申請證件,負責派表格派籌的小姐十問九不應,她很忙,忙織冷衫。五六十年代的公務員沒有公事這個概念的,市民打擾了他們的私務;就如殺了他們全家的仇人。


這些五六十年代的人到左鄰右里串門時,還不是齊齊罵狗官,咀咒死差佬生仔冇XX。只因當年科技落後,沒有機會放上youtube留下埋怨不滿的證據。


為甚麼五六十年代的人沒有問政府要這要那,是因為那個年代的政府部門甚麼都不管。沒錢買房子,在山腳搭個鐵皮屋。沒有工作,可推車到街上賣魚旦賣豬腸粉。或索性前舖後居,一家大小齊齊賣雲吞麵。今天,要小孩幫手看舖;會被告僱用童工甚至虐兒,街上無牌擺賣是犯法的,更不容許隨處搭鐵皮屋。


你想過五六十年代甚麼都不管的日子,還是今天甚麼都要管的日子?



11 則留言:

  1. 生活喺e個年代好幸福,但d人就越來越唔知足,繼而引起好多問題,以前d人捱慣,邊有咁多投訴呀
    [版主回覆07/13/2010 17:11:00]以前啲人一樣好多投訴,親戚朋友街坊鄰里圍埋一樣鬧政府鬧到慶合合,只係當時社會冇人帶頭去拉橫額包圍立法會。

    回覆刪除
  2. I miss the old days in HK, like in the 60's to 70's, even in the mid 80's, HK was a great place to live!!
    [版主回覆07/13/2010 17:12:00]香港六七十年代好黑暗,八九十年代係最輝煌。

    回覆刪除
  3. 護士姑娘對病人呼喝,言詞刻薄,見死不救,醫生黑口黑臉, 不答話;不望人,懶理病人。 呢的好誇張啵﹗醫生點唔望人呀?﹗咁佢望邊呢? 做了奶奶,就忘記當年做人新抱的日子呢的人我唔鐘意﹌
    [版主回覆07/13/2010 17:13:00]醫生揸住支筆寫寫寫,唔望你唔應你,跟住頭都唔抬就話下一個。
     
    好多人做咗奶奶就唔記得做過人新抱,做咗父母就唔記得做過人仔女,做咗老闆就唔記得做過打工仔。

    回覆刪除
  4. 電影裏面的悲哀看得讓人落淚,還不敢相信這就是我父母認為的自由天堂。真的要感謝70年代的政府,讓香港有了公義,有了起飛的基本條件!
    [版主回覆07/13/2010 17:18:00]自從有 ICAC ,警察冇收黑(起碼冇當街收),消防員冇收黑,醫院阿嬸冇收茶錢,郵差冇收茶錢,裝電話裝水錶冇收茶錢。
     
    197x 年護士用按章工作式罷工要求加薪,護士態度 180 度轉變,對病人及病人家屬噓寒問暖關懷備至,不過加薪之後就…… ,但都總叫做好過以前嘅。

    回覆刪除
  5. 五星下的三星2010年7月13日 清晨7:04

    我覺得係態度問題,其實每個年代的民眾都會唔妥政府(我敢講如果唔係世界末日,就算一二千年後都一樣)。 但係以前蟻民會諗努力搵錢,唔好畀人「狗眼看人低」,心態上係向上爬(甚至不擇手段),但係而家某d新一代(強調係部份)就諗住要個世界提供一切條件畀佢,要遷就佢。
    [版主回覆07/13/2010 17:21:00]以前一樣有好多賴皮,但以前啲蟻民係冇辦法叫得郁公務員做嘢,所以以前啲賴皮只好打親戚朋友主意。而家有傳媒有議員幫手嘛,可以堂而煌之要求政府服侍周到。

    回覆刪除
  6. 啊!!!!! 都是果句: 好在有ICAC.
    生活在今天的我, 好難想像50年代的情況---->真是好恐怖.
    [版主回覆07/13/2010 17:21:00]我都認為 ICAC 出現後,香港先有好日子過。

    回覆刪除
  7. 五星下的三星2010年7月13日 下午5:27

    你又講得幾有道理。 可惜近年有d人太過懂得利用傳媒呢個遊戲方式,而傳媒又樂於有新料,真係「姣婆遇著脂粉客」。
    [版主回覆07/13/2010 17:38:00]「姣婆遇著脂粉客」……
    你識得用喱句,睇嚟你都有番咁上下年紀噃。

    回覆刪除
  8. 五星下的三星2010年7月13日 下午5:42

    !哎吔!畀人識穿添!快快諗d潮語扮後生先!
    [版主回覆07/13/2010 18:26:00]太遲喇,我已經起咗你底喇!

    回覆刪除
  9. 我其實鍾意港英年代的香港(在大陸的時候, 我會說當然喜歡回歸祖國啦 ), 那時的香港怨氣總覺沒那麼重, 香港人受英國人的薰陶及教育下比較守禮及守規矩, 至少沒有了現在"豉油痕"那班有錢沒教養 , 財大氣粗, 行為失禮的同胞, 那時總覺得行街會舒服一點 .  
    [版主回覆07/15/2010 13:33:00]以前大陸居民唔可以隨便出國,而家全世界周圍都係有錢沒教養的豉油痕,難得佢哋唔介意人哋點睇佢哋,依然故我。

    回覆刪除
  10.  So what's your answer to your last question?
    [版主回覆07/17/2010 16:32:00]今日點都好過當年,當年係一個貪污嚴重嘅年代,好多人為生存而啞忍,而唔係特別中意捱。

    回覆刪除
  11. A very well-respected journalist once said,"If I had to choose between anarchy and tyranny, I would choose tyranny, because anacrchy is the worst form of tyranny."
     
    You are in good company...
    [版主回覆07/18/2010 23:17:00]五六十年代唔係 anarchy ,今日亦唔係 tyranny 。
    anarchy 定係 tyranny 冇得任我哋揀,兩樣對一般小市民都係冇分別,都係生活喺徬徨恐懼中,唯一可以揀嘅就係,一係任由宰割,一係攞武器。

    回覆刪除