2010年4月30日 星期五

怎樣相處



很討厭跟自卑多疑的人相處。


請她吃飯,她會認為你小看她沒錢。讓她埋單,她覺得你想佔她便宜,那麼,AA吧?她拍枱拍櫈怒目瞪視:你這算是甚麼意思!


一籃生果分派眾人,湊巧最後剩下一個橙給她,她問你給她籮底橙是甚麼含意,換她一個芒果,她認為你有心要她「濕熱」,蘋果好了吧,夠正氣,「為甚麼要由你來分派,我沒有選擇權利嗎?」好好好,大家還原一籃生果,讓她先挑,她又是拍枱拍櫈怒目瞪視:你這算是甚麼意思!


好心通知她再踏前一步就會絆倒,她說她喜歡怎樣走路就怎樣走,不用你來指揮,結果她趴在地上了,就認定是你設下的陷阱,好等她出醜人前。


她每見到擁有權力或金錢的人物,便馬上飛身過去,霎熟狗頭似的傻笑,看得眾人目瞪口呆。


就是因為在這邊不要臉,所以在那邊就死要臉。我昨天買了$$$珠寶……這款張信用卡只有我才可以擁有……我跟某某人很熟……


沒有人願意跟她講話,有聚會活動亦不會預她一份。她很清楚自己有多「乞人憎」,但她拒絕面對現實,只顧替自己塗脂抹粉,是她沒興趣跟低三下四的人講話,是她不屑參加無聊的聚會活動。她堅持她是一個受人愛戴的人,只是別人都妒忌她,存心挑釁。


這種人不幸認識了,也不想再繼續認識。街上碰面,第一秒說hi,第二秒馬上說bye。


但如果這人是你的老闆或同事,家裏有一打人要你養,外頭沒有高薪工作等着你,你要怎樣與這種人相處?


又萬一更不幸,與你同一屋簷下的父母兄弟姐妹夫妻兒女是這種人,又該如何相處?



11 則留言:

  1. 一樣米養百樣人...
    乜嘢古靈精怪既事都會有機會發生 ~
    [版主回覆05/01/2010 00:29:00]所以要識得處理喱啲人,有冇相關課程讀吓架呢?你讀緊嗰啲算唔算?

    回覆刪除
  2. The premise of your second to last question is highly unlikely.  That kind of persons usually don't reach position of responsibilities.
     
    The last question is a lot more problematic for most people, but not for me.  I'd just cut that person off completely regardless of what others say.  Once such a person sees that you have the will to do the difficult, he/she would back off, at least from you.  Of course, it's easy for me to say, since I have plenty of experience with that.
    [版主回覆05/01/2010 01:30:00]有某些情況下,唔可以即刻 cut 佢 off 或者 cut 自己 off ,喺過度期內又唔可以搞得太難睇。我係想知道,喺喱段時間內,有乜辦法可以相處得好啲。

    回覆刪除
  3. I know. You  are just a kinder person than I am.   It takes two to   相處得好 .
    [版主回覆05/02/2010 00:08:00]我個「好心」收埋咗喺夾萬度好耐喇!
    喱個世界乜人都有,學吓點樣同啲乞人憎嘅人相處,都算係傍身技能嘛。

    回覆刪除
  4. 好形象化!一邊看你的文章,一般看到了生活里的畫面。
    [版主回覆05/02/2010 00:10:00]係呀,人心難測,周圍都會遇到啲騎呢古怪嘅人,避唔到咪學吓點相處囉。

    回覆刪除
  5. I know what you mean by  學吓點樣同啲乞人憎嘅人相處 .  I did that once, over 20 years ago.  There was this elderly lady working under me who drove everyone crazy with her  貪小便宜 ... 
    [版主回覆05/02/2010 01:01:00]咁點呢,你無炒到佢,有同佢相處呀?

    回覆刪除
  6. In the US, it's hard to  炒  anyone unless she commits a criminal act.  Besides, her work was acceptable.  But she came in a little late, and tried get out a little early all the time.  She asked people for cigarattes and spare change.  She tried to take off work without putting in leave, etc...   Other than that, she was perfectly normal.  I made a conscious decision to just let her do it, even offered to let her do it.  I was spoiling her intentionally, so she loved me to death. 
     
    After I resigned, I heard that she gave my boss all kinds of hell for not trying hard enough to keep me, which served him right, since he wasn't paying attention to the office.
    [版主回覆05/02/2010 23:41:00]Teacher ,你當初 spoil her 係因為你知道你 resign 後,佢會激死你 boss ,你好攻心計噃!

    回覆刪除
  7. the same, i dun like take with them~~~
    [版主回覆05/02/2010 23:41:00]照計都唔會有人中意同喱啲自卑多疑嘅人相處,但好多時無奈遇到喱種人,都要諗辦法處理佢。

    回覆刪除
  8. well, I just choose not to have too much interaction with her. Let her say something first, and "ya... hm... yup... okay" those comments to make things easier on me, cos I don't like confrontation or drama.
    [版主回覆05/03/2010 14:33:00]係呀,冇人中意同佢傾偈,大家嘅回應都係:哦/唔/係咩/你中意點咪點囉。但喱啲自卑多疑嘅人通常都不甘寂寞,非要個個都知道佢嘅存在不可,即係撩交嗌,好煩。

    回覆刪除
  9. 我接受唔到lor!
    我會把呢類人當透明, 連禮貌的招呼都免, 互當透明好了, 明刀明槍, 要假惺惺地相處下去, 我接受唔到lor! 因為我會很討厭咁樣既自己, 我會選擇在她面前消失
    [版主回覆05/03/2010 22:48:00]嗰三個福祿壽,我剩係覺得王祖藍係靚女咋。
     
    有啲情況係唔可以當佢透明嘛,例如做銀行客戶服務,有個咁嘅客撞入嚟,唔通唔招呼佢咩。又或者嗰個係老爺奶奶外父外母之類,都好難搞。

    回覆刪除
  10. 我接受唔到lor!
    我會把呢類人當透明, 連禮貌的招呼都免, 互當透明好了, 明刀明槍, 要假惺惺地相處下去, 我接受唔到lor! 因為我會很討厭咁樣既自己, 我會選擇在她面前消失

    回覆刪除
  11. 例如做銀行客戶服務,有個咁嘅客撞入嚟,唔通唔招呼佢咩。
    說真的, 我自己知自己事, 唔敢做服務性行業, 冇謂令自己活在困境, 我必定處理唔好, 又苦了自己, 當然工作上都會遇到這類人, 我都是明刀明槍, 來得爽快
    又或者嗰個係老爺奶奶外父外母之類,都好難搞。
    我對長輩一向很尊重, 萬分容忍, 可是賣口甜也不是我的強項, 我只懂得容忍及讓步
    我呢類人, 在現實生活好蝕, 所以可用作反面的借鏡
    [版主回覆05/04/2010 13:24:00]我都一樣,要我日日對住啲咁嘅人,我會情願辭職唔做。我連對長輩對老闆都係咁,我嘅容忍期好短,過咗容忍期,就有你冇我,雖然會有人跨我夠膽色,但我都叫人唔好學我,喱啲唔係咩長處,只係性格使然。

    回覆刪除