2010年8月13日 星期五

香港教育事業(五)



我讀書的年代,校服頭髮管得很嚴,但嚴得很沒有意義,似是為了凌辱學生而嚴。


香港的冬天有時候低至七八度,校褸只是一塊薄絨,不足禦寒。學校規定除了校服,其他衣服不得穿進校門。羊毛底衫不是一般人買得起,也不是一般人受得了。男生還可以裏面加條睡褲,女生要穿裙及短襪。


訓導主任每天在學校門口捉穿絲襪的女生。老師可以穿,學生為甚麼不可以呢?


絲襪保暖度有限,只比光着腿好一點點。學校容不了絲襪,經常捉到犯規學生,學校忍無可忍,召集全校學生到禮堂。


校長向學生訓話:天將降大任於斯人也,必先苦其心志,勞其筋骨,餓其體膚……


然後,指着禮堂前面一排罰企示眾的女生:她們是一班不能降大任的人,只不過小小寒冷就說要穿絲襪,將來長大也只會是社會的寄生蟲……


我們有受教嗎?當然沒有。甚至有學生低着頭「嘴藐藐」。


校長站在台上,穿厚絨大衣,帶手套,帶帽,只欠一支煙斗,就是一身福爾摩斯裝扮,身後還有一個暖爐。


做得校長,當然讀了很多書,背了很多書,但有沒有消化其中意義呢。知道甚麼是「其身不正,雖令不從」嗎?



14 則留言:

  1. 真是O晒嘴. 好釆而家沒呢樣野.
    [版主回覆08/13/2010 22:18:00]而家啲學生同家長都識得投訴,識得講人道講權利,而家係校長同老師怕咗啲學生同家長。

    回覆刪除
  2. I agreed totally....In the US there is an old saying..."Do as you do, not as you say!" That clearly applies to what the old HK school system was promoting!
    [版主回覆08/13/2010 22:27:00]好多人都係咁,講一套做一套,我哋年紀細細就睇到大人嘅虛偽,打定底,出嚟做事比較容易適應。

    回覆刪除
  3. 世界變咗好多架啦...我見D女大學生,小背心, 人字拖就返學架啦 !
    [版主回覆08/14/2010 13:37:00]點止呀,有大學生着短褲拖鞋去見工添呀!

    回覆刪除
  4. Speaking of  凌辱女學生 , no school did it more cruelly than my old alma mater, True Light.  They went out of their way to force the girls to look as ugly as humanly possible.
    [版主回覆08/14/2010 13:44:00]
    開唔開得名架,講嚟聽吓。
     
    啲學校認為女生靚就會去拍拖,就會比人搞大個肚。我細個時,成日覺得啲大人滿腦子淫邪。

    回覆刪除
  5. True Light, 真光
    [版主回覆08/14/2010 16:38:00]真光唔係女校咩?
    我記得好似得兩間學校係着長衫,真光係藍色長衫,仲有一間係着白色,但唔記得邊間。

    回覆刪除
  6. 五星下的三星2010年8月14日 下午2:29

    我那個年代(唔知同唔同你的年代 )氣溫低過10度,女同學可以著褲的,另外,唔記得幾多度以下,大家可以唔著校褸,改穿「棉納」。
    [版主回覆08/14/2010 16:39:00]女生可以着褲,又可以着「棉納」,你肯定係近代學生啦。

    回覆刪除
  7. 五星下的三星2010年8月14日 下午4:42

    上次先唔知講開乜,透露出我唔係近代學生啦! 我諗係各間學校唔同規矩吧。
    [版主回覆08/14/2010 17:12:00]我講嘅「近代」係相對你同我啫,睇怕你都應該係「晚輩」囉。

    回覆刪除
  8. Their secondary was all girls, but their primary in 中環堅道  had boys.  The girls' hair could not be long enough to reach their earlobes.  Their winter slacks must be 16 inches in circumference.  That was back in the days when narrow slacks were in fashion, before the bell bottom days.  So all the girls slacks were like those worn by maids from China.
    [版主回覆08/14/2010 17:16:00]噢,我記得喇,當年流行着窄腳褲時,男生條褲就一定要闊,到流行喇叭褲時,又規定要窄,啲學校只係為咗反潮流而反。

    回覆刪除
  9. Oh yes, the secondary girls wore  藍色長衫 , but the primary girls wore blue skirts(裙) in the summer, and blue slacks in the winter.  
    [版主回覆08/14/2010 17:17:00]嘩,咁幸福呀,女生可以着褲,冬天着長褲暖好多架。

    回覆刪除
  10. Oh, i forgot to mention, no curls were allowed in girls' hair.
    [版主回覆08/14/2010 17:19:00]
    我讀小學中學,校規都講明唔准電髮,不過好多學生都有電,但學校都冇出聲,不過如果頭髮長過膊頭,就一定要紮辮。

    回覆刪除
  11. 以前真係好嚴, 有D無理, 其實教學也要採其中庸之道
    [版主回覆08/18/2010 00:19:00]今時今日我見有學校准着羽絨,而家啲小朋友矜貴咗,啲家長又惡咗,學校又驚殺校,學校冇得惡晒架喇。

    回覆刪除
  12. 我中學時,規定長髮女生只準用藍,啡,黑3種色ge橡根,後尾改改下只準用黑色
    [版主回覆08/18/2010 00:19:00]照計應該越嚟越寬鬆,點解你間學校越嚟越收緊?

    回覆刪除
  13. chloe 將會讀果間小學, 頭髮都管得幾嚴架 ...
    [版主回覆08/19/2010 00:22:00]小學生最多要紮辮啫,以前好多中學唔准女學生頭髮長過膊頭。

    回覆刪除
  14. 真係感同身受, 以前鵪鶉讀書年代冇得哼半句, 而家?? D學生一定3分鐘之後去FB開個群組, 繼而發起上街遊行等等, 如果係我個女間學校係咁的話, 我就會即刻同佢去轉校!
    [版主回覆08/19/2010 16:49:00]我都同啲家長朋友講,應該係父母去 interview 校長睇吓佢啲做人態度,啲朋友話我黐線喎。

    回覆刪除