2010年11月30日 星期二

此情不在



最近closed一個銀行戶口,這家銀行我幾歲時已經開了戶口,有點唏噓。


幾歲開始,我爸就帶我去銀行開戶口,目的是買銀行的錢罌逗女兒開心,幾年間,香港最主要的三家銀行我都有戶口。我的收入只限於新年的利是錢,戶口錢罌雖多,但都是擺在角落。


到可以自己去銀行的年紀,我通常都會將利是錢存入一家華資銀行。這家華資銀行的大堂很大,站了幾個大堂經理,大堂經理通常都只見俊男不見美女,teller就只見美女不見俊男,俊男美女對客戶都很殷勤有禮,態度熱誠,經常會聽見:「陳太,做乜今日唔見仔仔呀?」「張婆婆,你出院喇,精神好好喎。」他們對每位街坊都很熟絡,那時候提款存款都要填紙,老人家及C9都會找代書小姐填寫,有些不識字的老人家收到大陸親戚來信,也會找這些代書小姐唸給他們聽,收到政府公函又拿來給代書小姐處理,街坊對這家銀行的職員信任度特別高。


這家銀行女職員的制服也比其他銀行來得講究,制服是長衫,春夏秋冬不一樣,每式制服只穿一季。


下午茶時間,會見到阿嬸推車仔送飲品給職員,除了咖啡奶茶,還會有好立克、阿華田。小小年紀,很羨慕他們天天有好立克飲,覺得在這家銀行打工是非常幸福的。


到我出來工作時候,地鐵沿線都有分行及櫃員機,更覺方便,一直都是經常使用的主要銀行。直到……好像是幾年前吧,同系的另一家銀行說要賞我小便宜,我就將部份存款轉移以換取贈品,這家銀行後來又推出高度安全的網上理財,省時方便,舊銀行就少用了。


銀行界之後流行將存戶分等分級,紅簿仔存戶最受唾棄,人龍打蛇餠,窗口只開一個,好不容易排到櫃位,還要聽櫃員推銷這個推銷那個。每去一次,就厭煩一次,越煩就越不想去。一年不提不存,來信通知,好像說要罰款,又要去銀行動一下存款。想來想去,取消戶口就最省卻麻煩。港元戶口取消容易,但剩下了外幣戶口,因為當時價低,想等它升值再放。


終於等到有錢賺了,不過港元利息近乎零,放了又有何用呢,於是決定將外幣提出來,存到其他銀行。


外幣戶口有提存上限,提取外幣要預訂,所以我要打電話去銀行問清楚。銀行網頁沒有分行電話,只有一個熱線。bi-li-ba-la請按1,bi-li-ba-la請按2,很艱難才找到有真人跟我對話,但也不肯給我分行電話號碼,她說會將我的問題轉達分行職員,叫我再等電話。我又不是要找銀行行長,有必要那麼轉折嗎。等了一個小時還沒來電話,出門去街市了。就在人聲車聲吵耳的地方電話響了。


如要省手續費,就只能每天提五百。正值鄰居裝修,要天天上街找節目,排隊提款也算是一個好節目。


天天到銀行排隊,發覺真的今時不同往日。


只有十個人排隊也隨時要排一個鐘頭,因為只開一個窗口,其他窗口是給尊貴客戶。有個大嬸等得不耐煩,拉着一個走過的銀行職員,叫他開多一個窗口,職員木口木面地說:「你排隊啦!」甩開大嬸的手馬上掉頭走。大嬸很不滿意,指着一排窗口號叫:有錢的就三個人服伺一個,窮的就要等幾個鐘頭,怎可以這樣的!最奇怪的是現場所有職員都沒有人關顧大嬸一眼,就由她一直罵,看來這種場面他們已經見慣。


有個小孩亂發脾氣,將一叠銀行單張散落一地,我排的半小時隊,看見高級低級職員出出入入走來走去,都視而不見。


排隊看着銀行處事,很懷緬當年光景。現今的銀行,只有興趣賣基金、賣保險、賣ikillulater,如果走進銀行不是送錢給銀行賺,那就要有心理準備給人待慢。


踏入銀行只不過是存五百外幣,馬上有人請我入房詳談,我就總覺得入房後會被宰割,對那些甚麼顧問甚麼經理避之則吉。


另一家銀行亦同樣狀況,我又在籌謀撤退,將來我就只有一家銀行,會有危機嗎?



8 則留言:

  1. 而家真係冇晒以前支歌仔唱, 以前有一舊錢, 銀行會好開心咁希望你可以存入佢哋銀行做定期。而家? 做定期?? 佢話你係唔係傻o架? 而家重邊有人做定期o架? 世界真係唔同咗喇!
    [版主回覆12/01/2010 12:35:00]而家啲銀行成日叫你買啲會升會跌嘅嘢,佢哋就賺手續費/回佣/差價,有啲極度進取嘅會講到你唔買你就係白癡咁。

    回覆刪除
  2. 依家呢個年代已經比櫃元機取代了不少人手...
    提款/存票/存錢/過數完全可以不經人手...
    不過排隊辦其他事項的人都不少...
    我最憎佢哋 sell 嘢打個電話就做到,
    你要 cancel D嘢就要去分行排隊 !!!
    [版主回覆12/01/2010 12:36:00]而家啲銀行只有尊貴客戶先有個客戶服務經理,好多嘢都可以打比個客戶服務經理搞掂,但低級存戶就連電話都冇得問,叫你自己去分行查詢。

    回覆刪除
  3. 五星下的三星2010年12月1日 下午2:24

    哈,自從要坐銀行監(最低存款)後,我早已cut剩一間銀行,因為邊有咁多錢同時養幾個戶口 。 貪錢 罌的是揸兜銀行的鴨仔?我好多年前已經放棄佢,因為服務唔好。 另一個大佬獅子銀行又係超級大鼻,如果唔係海嘯,鬼得閒理我地呢d窮困戶。 所以到今日都只係保留咸濕bank,就係貪佢叫似個人。
    [版主回覆12/01/2010 16:00:00]我老豆同我開咗三個銀行戶口,所以我有三個錢罌,一個唐佬鴨,一個成舊鐵嘅總行,仲有一個唔記得係乜,但所有古董都比我媽掉晒。
     
    揸兜真係好揸兜,成日死纏爛打要我買存款證買保險,我唔買但要求佢哋同我辦理其他手續(冇佣收嗰啲)時,就即刻臉色欠佳。所以我都部署緊撤資(講到好似有幾千億咁 )。
     
    獅子銀行如果我冇記錯嘅話,佢係第一間將存戶分等級,我本來都好反感,但佢當時用小便宜氹我將痕身啲存款轉移去佢度,成千幾蚊贈品,梗係要貪啦,條件係一年內唔可以提走啲錢。之後連痕身都分等分級,去親痕身都比人待慢,條氣已經唔順,之後獅子銀行又第一間出密碼子彈,我就索性用獅子銀行嘅網上理財囉,雖然後來痕身都照跟,但我已經冇興趣再轉,唯有 closed 咗佢算囉。

    回覆刪除
  4. This is not a uniquely HK phenomenon.  Americans have been mourning the loss of the friendly, local, community banks where every teller and manager knew every customer for a long time.   Sign of the times la...
     
    As to no manager/employee paying attention to what's going on on the bank floor, it's the da lu ren's attitude of 多理多錯,少理少錯,不理冇錯 penetrating Hong Kong, yes?
    [版主回覆12/02/2010 22:32:00]「多理多錯,少理少錯,不理冇錯」當然唔係大陸人嘅專利啦,香港政府公務員都出晒名係咁。
    而家啲人工作態度係咁,工作指南裏面冇寫嘅佢哋就唔會做架喇。以前啲人去銀行打工諗住打一世,而家啲人認為魚唔過塘唔會肥。

    回覆刪除
  5. Ref 3-star's comment:  The   咸濕 bank in my humble neighborhood is still relatively friendly.  A couple of ladies there actually recognize me from time to time.  And my balance never reached 6 figures...
    [版主回覆12/02/2010 22:33:00]你唔介意排隊排得耐?

    回覆刪除
  6. Yes I do   介意排隊排得耐 .  But with online banking and ATM, I only need a teller a few times a year.  So far, I've managed to avoid the long queue by going in during non-rush hours. 
     
    They always have at least 2 or 3 tellers serving the 窮蛋光 queue.  I've never waited for more than 10-15 minutes.
     
    獅子 , on the other hand, is a different story.  The queue there is always long.  But they recently rented a larger place next to the P&S Superstore, so we'll see if things there get better, after they open.  I don't know if the new place is in addition to, or in lieu of, the old place.
     
    請我入房詳談 ? I've read about it in the newspapers, but never had the experience.  Maybe I look like an authentic  窮蛋光...
    I don't really mind being hard-sold to, actually.  If any of them tried, I would ask for all materials in English and ask them about their funds' aggregate PE, ROE, and PEG and before long, it would be clear to them that I know more about investing than they do and they're wasting their valuable time trying to  宰割 me...
    [版主回覆12/03/2010 13:14:00]
    They always have at least 2 or 3 tellers serving the 窮蛋光 queue.  I've never waited for more than 10-15 minutes.
    你就好啦,我哋嗰度十個 teller 只有一個 serve 窮光蛋,條龍短則十個八個,長則三五十人,企到腳仔軟。
     
     
    獅子銀行條龍係長,但有兩三個 teller 去 serve 窮光蛋嘛,所以我覺得獅子銀行排得快啲囉。
     
    Teacher ,我唔識乜嘢 PE / ROE / PEG ,咁點算呀 ,啲錢放喺銀行度又冇利息,又驚比人老點我去買雷曼,咁我應該買乜嘢先穩陣呀?
     

    回覆刪除
  7. Did I really say 窮蛋光 ?  I couldn't believe it.  I know it's 窮光蛋
    As to where to put your money, I think the stocks of those banks you mentioned should be pretty safe.  Get those that pay about 3.5% or more in dividends.
    [版主回覆12/04/2010 12:34:00]我百二蚊時買咗匯豐,而家跌到八十蚊。
    我諗緊好唔好買港燈 or 中電。

    回覆刪除
  8. Well yes, HSBC is an international bank now, so its price would fluctuate based on the world economy.  If you want to stay mostly in HK, Hang Seng and Standard Chartered are pretty solid.  If you don't mind investing in Southeast Asia, then BEA and DBS and a couple others are good too.
     
    Both 港燈 and 中電 are okay, as is 黃和
     
     
    [版主回覆12/06/2010 12:47:00]鍾意中電多啲, ……我都學你玩 boycott ,唔買港燈 and 和黃。

    回覆刪除